علامه حلی n

علامه حلی n

درباره علامه حلی n
علامه حلی n

علامه حلی n

درباره علامه حلی n

درود بر دکتر ارسطو

با نام و یاد خداوند بخشنده

دکتر ارسطو درود بر شما

چنان چه پیش تر ، از این تار نگار دیدن نموده اید و یا اکنون این کار را می کنید خواهشمندم (خواهشمندیم) پیش از هر کاری به بند های زیر بنگرید:

دور نما و آرمان این تار نوشت نه نمایش و بزرگ نمایی کاستی ها و نه ریش خند کردن کار گزاران گرامی آموزش گاه است که فکاهه نویسی و شوخی آمیخته با نکوهش و خرده گیری است (که گاهی تند ، روشن و آتشین است) و این گونه خرده گیری هم به کار گزاران گرامی و هم به دانش آموزان می شود با هیچ گونه نابرابری.


اما شاید با برابری کنش ها در خرده گیری به کار گزاران و دانش آموزان شاید وا کنش ها کمی نا هم سان باشد و بدین انگیزه است که نشانی این تار نوشت میان کارگزاران پخش نشده است ولی نباید از یاد برد که پیش تر می دانستیم بدون این کار نیز نا خود آگاه دانش آموزانی این کار را خواهند کرد.

هم چنین با پایش واکنش های دانش آموزانی که از آن ها خرده گرفته شده بود ، یافتیم آن ها با این نوشته ها نه تنها خندیده اند که در جاهایی که از آن ها خرده گیری کرده بودیم خود را درست نمودند. امیدوارم این الگو را کار گزاران گرامی نیز پیش گیرند.


 این نوع نگاره ها شاید نخست در کشور ما بی هوده ، سبک و دارای بی فرهنگی انگارده شوند ولی خود این گونه نگاره ها را می توان پیش رفتگی و کم مرز شدن شوخی و خرده گیری درون کشور دانست به نمونه پیش رفت در جنگ های خنده آور که همان برجسته کردن برخی رفتار ها (نه بزرگ نمایی) و گاهی گنجاندن آن رفتار ها در کالبد عروسک ها و نشان دادن آن در دنیای ویژه آن هاست که شاید بتوان برترین ویژگی آن را داشتن منش هایی سیاه و سفید دانست.


اگر کمی از نوشته ها را نیز خوانده باشید به روشنی خواهید گفت که هیچ چیز مانند نو آوری های نوشته ها بی همتا نیست.

این نو آوری ها برآیند دانستن ادب پارسی و گرته برداری از اسلوب آن ها و آمیختن آن با فکاهه است هم چنین نو آوری هایی که در برخی عکس ها دیده می شود بی هم تایی آن ها و دانستن بسیاری از دانش های تصویری را که آفریینده دارای آن ها می باشد را آشکار می کند.


در پایان باید گوشزد کنم که در یک سخن کوتاه آرمان گروه نویسندگان یاد آوری برخی کاستی های فراموش شده با خنده و شوخی است و به کار گیری نام های نادرست خود برهانی برای این سخن است.


با آرزوی بهروزی و پیشرفت برای شما و هم چنین نام آوری دبیرستان 

گروه نویسندگان

 


نظرات 1 + ارسال نظر
سوال جمعه 31 مرداد 1393 ساعت 00:08

وقتی فردی تیزهوش باشد نمی تواند خودش را از علامت های سوال ذهنش رها کند تا جایی که برایش پاسخی منطقی پیدا کند...
ذهن تیزهوش را نمیتوان در چارچوب قرار داد، چرا که خلاقیت ها در جایی خارج از چارچوب ها شکوفا می شوند!
استادی داشتم که همیشه می گفت،با همه ی این حرف ها، نگاه پرسش گر، با خلاقیت خارج از چارچوب، زمانی دارای شکوه و قابل تقدیر است که از ادب و انصاف دور نباشد.
خدایش بیامرزد...درود بر انصاف و درود بر انسانیت!

خطوط قرمزی برای نویسندگان این تارنوشت وجود دارد که گاهی نزدیک شدن به آن ها نمای بدی به وجود می آورد اما نباید فراموش کرد که آن ها نیز شوخی ها سطحی بوده و جنبه بی ادبی ندارند و یا اگر این گونه جلوه می کنند خواهش می کنم بفرمایید تا حذف گردند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد