علامه حلی n

علامه حلی n

درباره علامه حلی n
علامه حلی n

علامه حلی n

درباره علامه حلی n

به یاد استاد.....


حسین مهری ، متولد دهم بهمن‌ماه سال 1353 ؛ تهران
پنج سال دوره‌ی ابتدایی را در دبستان شهید دکتر مفتح منطقه‌ی 19 شهر تهران گذراندم. مهرماه سال 1365 دوره‌ی راهنمایی تحصیلی را در مدرسه‌ی راهنمایی شهید محراب مدنی منطقه‌ی 19 شهر تهران آغاز کردم. در این سال مدرسه‌ی نمونه دولتی ابن‌سینا منطقه‌ی 19 شهر تهران تأسیس شد و با مقداری تأخیر در 13 آبان‌ماه سال 1365 با حضور وزیر وقت آموزش و پرورش (دکتر اکرمی) شروع به کار کرد. از آن جا که در آزمون ورودی این مدرسه شرکت کرده بودم و پذیرفته شدم از اواخر آبان‌ماه 1365 به مدرسه‌ی نمونه دولتی ابن‌سینا منتقل شدم و تا پایان دوره‌ی راهنمایی تحصیلی در آن مدرسه تحصیل کردم.

با پایان دوره‌ی راهنمایی تحصیلی در آزمون ورودی دبیرستان نمونه دولتی رشد منطقه‌ی 16 شهر تهران شرکت کردم و پذیرفته شدم و تحصیلات دوره‌ی متوسطه را در مهرماه سال 1368 در رشته‌ی ریاضی ـ فیزیک آغاز کردم و چهار سال دوره‌ی متوسطه را در همین مدرسه گذراندم.
در تمام دوران تحصیل از درس‌های ریاضی و فیزیک لذت می‌بردم. در سال 1371 دانش آموز سال چهارم دوره‌ی متوسطه بودم و از سر کنجکاوی و علاقه و بدون این که به شکل ویژه‌ای برای آزمون المپیاد کسب آمادگی کرده باشم یا سؤال‌های دوره‌های گذشته آزمون المپیاد ریاضی را دیده باشم در آزمون مرحله‌ی اول المپیاد ریاضی شرکت کردم و به همراه حدود صد و ده نفر دیگر از دانش آموزان سراسر کشور برای شرکت در آزمون مرحله‌ی دوم انتخاب شدم.

اردوی آزمون مرحله‌ی دوم المپیاد ریاضی و کامپیوتر در سال 1371 در دانشگاه شهر اصفهان و در روزهای دهه‌ی فجر برگزار شد و آزمون المپیاد ریاضی در دو بخش و دو روز مجزا برگزار شد و تیم ده نفره‌ای برای شرکت در اردوهای آمادگی آزمون جهانی المپیاد ریاضی در کشور ترکیه انتخاب شدند که من جزو انتخاب شدگان نبودم ولی خیلی خوشحال بودم هم از بابت آشنایی با المپیاد ریاضی و دانش آموزهایی از سراسر کشور  که آن‌ها هم از ریاضیات لذت می‌بردند و هم از بابت این که دوست عزیز و همکلاسی پرتلاشم آقای عمران احمدی درویشوند بین انتخاب شده‌ها بود.

در سال 1372 در دو آزمون سراسری شرکت کردم و در رشته‌ی مخابرات در دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شدم.
به سبب علاقه‌ای که به یاددادن داشتم همزمان با آغاز تحصیلات دانشگاهی در مهرماه 1372 در همان دبیرستان محل تحصیل خودم (دبیرستان نمونه دولتی رشد منطقه‌ی 16 شهر تهران) به فعالیت‌هایی در زمینه‌ی آموزش پرداختم. در سال اول به عنوان معلم تست مکانیک پایه‌ی چهارم و معلم حل تمرین جبر و آنالیز پایه‌ی سوم. از آن زمان تا به حال فعالیت‌های مختلفی در زمینه‌ی آموزش انجام داده‌ام که تا جایی که حافظه‌ام یاری می‌کند، به آن‌ها اشاره می‌کنم.

1. تدرس دروس فیزیک دوره‌ی متوسطه در پایه‌های مختلف و به ویژه فیزیک پایه‌ی پیش دانشگاهی در دبیرستان‌ها و مراکز پیش‌دانشگاهی گوناگونی در استان تهران از جمله ”نمونه دولتی رشد منطقه‌ی 16“، ”نمونه دولتی الزهرا (س) منطقه‌ی 17“، ”نمونه دولتی بشری منطقه‌ی 19“، ”مرکز آموزشی فرزانگان چهاردانگه“، ”مرکز آموزشی فرزانگان حضرت زینب (س) شهرری“، ”نمونه دولتی امام حسین (ع) منطقه‌ی 18“، ”نمونه دولتی فدک منطقه‌ی 18“, ”مجتمع آموزشی روزبه ونک“، ”مجتمع آموزشی ندای ریحانه منطقه‌ی 10“، ”غیرانتفاعی امام خمینی (ره) منطقه‌ی 16“ و . . .2. تدریس در دوره‌های آموزشی آمادگی المپیاد فیزیک در مراکز آموزشی گوناگونی از جمله ”نمونه دولتی رشد منطقه‌ی 16“، ”مرکز آموزشی فرزانگان چهاردانگه“، ”نمونه دولتی امام حسین (ع) منطقه‌ی 18“، ”نمونه دولتی فدک منطقه‌ی 18“, ”غیرانتفاعی امام خمینی (ره) منطقه‌ی 16“، ”غیرانتفاعی شهدای کارگر مشیریه“, ”مجتمع آموزشی ـ فرهنگی علامه طباطبایی واحدهای کارگر, آبشناسان و ادونس“، ”مرکز آموزشی استعدادهای درخشان شهید رجایی اسلامشهر“، ”دبیرستان ایثار منطقه‌ی 3“ و . . .
3. سرگروه و عضو شورای نویسندگان گروه فیزیک مؤسسه‌ی کوشیار
4. همکاری در آماده‌سازی نرم افزار ”آزمایشگاه مجازی فیزیک“ شرکت رهنما.
5. همکاری در آماده‌سازی نرم افزار ”آزمون‌یار“ در بخش فیزیک.
6. عضو گروه برگزار کننده و مدرس کلاس‌های آمادگی المپیاد فیزیک سازمان آموزش و پرورش شهر تهران
7. سرگروه فیزیک مرکز آموزشی فرزانگان چهاردانگه
8. مشاور آموزشی پایه‌ی اول دبیرستان نمونه دولتی امام حسین منطقه‌ی 18
9. تدریس در دوره‌های کوتاه مدت آشنایی و آمادگی المپیاد فیزیک در شهرهای ”قم“، ”خرم آباد“ و ”بروجرد“.
10. عضو گروه طرح سؤال فیزیک و آمادسازی چندین دوره آزمون‌های چهارگزینه‌ای برگزار شده در مراکز مختلف در سطح شهر تهران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد